23.10.2007

musapäivittely

Vaikka koulua tuntuu olevan vähintään entiseen malliin ja välillä saattaa äityä ihan sosiaaliseksi eläimeksi asti, niin silti tuntuu, että täällä olisi enemmän aikaa ajatella. Mikä tietystikin ei aina ole positiivinen asia. Mutta jokatapauksessa, johtuneeko tästä yllättävästä aivokapasiteetin vapautumisesta, uusista musiikki-intoilijaystävistä taikka pelkästään siitä puhtaasta syystä, että kaikki oma musiikki meni varastetun kovalevyn (tästä enenmmän seuraavassa postissa enemmän) myötä, mutta olen viimeisen kolmen kuukauden aikana tutustunut useampaan uuteen yhtyeeseen kuin varmaan kahteen viime vuoteen yhteensä. Tässä siis pientä listaa paikallisista ja vähemmän paikallisita herkuista.

Australialaisia:
John Butler Trio, (akustis?)kitaravetoista, varsin railakasta rokkia. Ehkä vähän kantria. En osaa seittää, mutta kotisivuilla saa ihan ilmaiseksi kuunnella.
The Cat Empire, hienoa fuusiomusikkia, suosittelen lämmöllä.
The Midnight Juggernauts, elektro-rokkia toki.
Silverchair, jaksaavat vielä pukata uutta levyä, joka on kai hyvä. Edellinen ainakin oli.

Muualta tulleita (nää nyt on varmaan tuttuja, kun oon niin hidas)
Kaiser Chiefs, yllättävän hyvä viime levy.
The Bird and the Bee, ihan täysin myyty olen, hienoa kieroa, viiskytluku-fiilistelyä.
The Smiths, tänne sakka piti tulla tätäkin diggailemaan.
Jóse González, mies ja kitara, olen sanaton.
The Kooks, on se van niin hyvä
Cat Power, olen koukussa He War:iin.

Siinähän sitä on jo jonkin verran illan ratoksi.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

oikein versoisaa, kivaa luettavaa J